Artikeln publicerades 28 maj 2026

Väntsalen i stationen stänger för renovering

Från måndag 1 juni stänger väntsalen i stationshuset i centrala Tomelilla för renovering.

Tomelilla station, ett stationshus i två våningar och i rött tegel.

Väntsalen i stationshuset i Tomelilla stänger för renovering från och med måndag 1 juni.

På grund av sabotage behöver väntsalen i stationshuset renoveras. Därför stänger kommunen väntsalen från och med måndag 1 juni. I dagsläget finns inget datum för när väntsalen åter kan öppna.