Stöd och support

Man kan inte allt, men som tur är finns det medarbetare som vet och som gärna delar med sig.

I adressboken i Outlook hittar du kontaktuppgifter till samtliga medarbetare. Du kan också söka i Telenorappen "One X växel" som finns installerad på mobiltelefoner och datorer. Om du är ute efter en medarbetare med en specifik yrkesroll eller kompetens kan du fråga vårt kontaktcenter Tomelilla direkt (0417-180 00).

  • Få hjälp med IT

    Få hjälp med IT-system, e-post, utskrifter eller att beställa dator. Kontakta helpdesk för IT-support.

  • Lön och semester

    Support för lön och semester finns att hitta i medarbetarhandboken. Klicka dig vidare här:

  • Telefoni

    Få hjälp med att hantera inställningar på din telefon, använda telenorappen eller beställa ny telefon.

  • Dokument och klarspråk

    Här hittar du information om wordmallar och nyttig information om klarspråk – både utbildningar och handböcker.

  • Webbplatser

    Kommunikationsavdelningen hanterar tomelilla.se och intranätet. Digitaliseringsavdelningen hanterar e-tjänsterna.

  • Tjänstelegitimation

    Här hittar du information hur du inom stöd och omsorg skaffar tjänstelegitimation och digitalt tjänstelegitimation

  • Utveckling och innovation

    En utvecklings- eller innovationsprocess innebär en förändringsresa, men det finns mycket stöd att få i alla delar av resan.

  • Kommunikation

    Kommunikationsavdelningen hjälper dig med kommunikationsinsatser och strategier. Vi hanterar bland annat webben, sociala medier, mallar, mässmaterial och foto.

  • GDPR

    Här hittar du information och vägledning kring dataskyddsförordningen GDPR, vad som gäller kring samtycke, bildhantering och en hel del annat.

  • Felanmäla kommunägda lokaler

    Här anmäler du skador och andra fel på kommunens lokaler.

  • Ekonomi och upphandling

    information om ekonomi och upphandling hittar du under styrning och ekonomi.

  • AI-rådet

    Tomelilla kommuns AI-råd – för ett smartare idag och morgondag