Stöd och support
Man kan inte allt, men som tur är finns det medarbetare som vet och som gärna delar med sig.
I adressboken i Outlook hittar du kontaktuppgifter till samtliga medarbetare. Du kan också söka i Telenorappen "One X växel" som finns installerad på mobiltelefoner och datorer. Om du är ute efter en medarbetare med en specifik yrkesroll eller kompetens kan du fråga vårt kontaktcenter Tomelilla direkt (0417-180 00).
-
Få hjälp med IT
Få hjälp med IT-system, e-post, utskrifter eller att beställa dator. Kontakta helpdesk för IT-support.
-
Lön och semester
Support för lön och semester finns att hitta i medarbetarhandboken. Klicka dig vidare här:
-
Telefoni
Få hjälp med att hantera inställningar på din telefon, använda telenorappen eller beställa ny telefon.
-
Dokument och klarspråk
Här hittar du information om wordmallar och nyttig information om klarspråk – både utbildningar och handböcker.
-
Webbplatser
Kommunikationsavdelningen hanterar tomelilla.se och intranätet. Digitaliseringsavdelningen hanterar e-tjänsterna.
-
Tjänstelegitimation
Här hittar du information hur du inom stöd och omsorg skaffar tjänstelegitimation och digitalt tjänstelegitimation
-
Utveckling och innovation
En utvecklings- eller innovationsprocess innebär en förändringsresa, men det finns mycket stöd att få i alla delar av resan.
-
Kommunikation
Kommunikationsavdelningen hjälper dig med kommunikationsinsatser och strategier. Vi hanterar bland annat webben, sociala medier, mallar, mässmaterial och foto.
-
GDPR
Här hittar du information och vägledning kring dataskyddsförordningen GDPR, vad som gäller kring samtycke, bildhantering och en hel del annat.
-
Felanmäla kommunägda lokaler
Här anmäler du skador och andra fel på kommunens lokaler.
-
Ekonomi och upphandling
information om ekonomi och upphandling hittar du under styrning och ekonomi.
-
AI-rådet
Tomelilla kommuns AI-råd – för ett smartare idag och morgondag