Telefoni
Få hjälp med att hantera inställningar på din telefon, använda telenorappen eller beställa ny telefon.
Om du behöver hjälp med din telefon eller telefonabonnemang kan du kontakta helpdesk på 0417-18001 eller helpdesk@tomelilla.se
Telefonappen − One X växel
Följ instruktionerna nedan för att komma i gång med appen. Den nya telefonappen från Telenor heter ”One X växel” ska redan finnas tillgänglig på de flesta mobiltelefoner och datorer. Den gamla telefonappen, ”Telenor One X”, slutar fungera den 23 september 2024.
Ikonerna nedan ska finnas på din telefon och din dator om appen är installerad. Är den appen inte installerad på din telefon så kan du själv ladda hem den via Google Play butik eller Apple store. Fungerar inte detta så kontakta Helpdesk.
Logga in på One X växel
För att använda One X växel behöver du logga in med ett personligt Telenor ID som är kopplat till ditt telefonnummer. (Innan du loggar in i den nya appen, glöm inte att logga ut från den gamla appen.)
Gör så här för att skapa ett Telenor ID
- Gå till Mitt Företag Länk till annan webbplats. (https://mittforetag.telenor.se/login Länk till annan webbplats.) eller starta One X växel på datorn eller mobilen, och klicka på ”skapa konto med Telenor ID”
- Ange din mejladress (fornamn.efternamn@tomelilla.se) och välj ett lösenord
- Godkänn villkoren och klicka på fortsätt
- Ett bekräftelsemejl har skickats till den angivna e-postadressen. Öppna din e-post och klicka på ”bekräfta” i mejlet från Telenor.
- För att kunna logga in i appen måste du nu koppla ditt mobilnummer. Klicka här och logga in: https://mittforetag.telenor.se/login Länk till annan webbplats.
- Ange ditt mobilnummer för ditt abonnemang i rutan ”lägg till ditt abonnemang” och följ sedan instruktionerna.
Nu kan du logga in i One X växel på din dator, mobilen och i webbgränssnittet.
Telefonboken – kom igång Länk till annan webbplats.
Mitt företag
För att hantera vissa speciella inställningar behöver du även logga in mot Mitt Företag. Skapa ett konto på Telenor Mitt Företag via länken: Telenor Mitt Företag Länk till annan webbplats.
Om du vill lära dig mer och läsa om de nya funktionerna och hantering så finns information tillgänglig på Telenors hemsida, klicka på länken: Telenor Företag Länk till annan webbplats.
Ställ in frånvaro, hänvisa samtal och vidarekoppla
För att Tomelilla direkt på bästa sätt ska kunna hantera inkommande samtal måste du ställa in din status i telefonappen Telenor One X växel. Det gör du antingen på din dator eller direkt i mobiltelefonen.
Starta din röstbrevlåda
Alla som har en tjänstetelefon via kommunen ska ha en aktiverad röstbrevlåda. Det gäller även avdelningstelefoner. Anledningen är att telefonisystemet kräver att alla röstbrevlådor är aktiverade för att fungera.
Aktivera röstbrevlådan Länk till annan webbplats.
Lyssna av röstbrevlådan och hantera inställningar Länk till annan webbplats.
Beställ telefon och tillbehör
Kontakta helpdesk för mer information om telefonmodeller och priser. Du kan även höra av dig om du har behov av hörlurar och andra tillbehör. Beställningen måste godkännas av din chef.
E-post: helpdesk@tomelilla.se
En e-tjänst för beställning av telefon kommer inom kort.