Få hjälp med IT
Få hjälp med IT-system, e-post, utskrifter eller att beställa dator. Kontakta helpdesk för IT-support.
All IT-support skall gå genom vår helpdesk. Ring 8001 (externt 0417-180 01) eller mejla oss till helpdesk@tomelilla.se.
Tänk på att skriva ett nytt mejl för varje nytt ärende till Helpdesk så att det kan följas upp korrekt. Starta inte ett nytt ärende genom att svara på ett gammalt mejl.
Bemanning i helpdesk:
7.30–12.00
12.00–12.30 Lunchstängt
12.30–16.30 (fredagar 15.00)
Innan du kontaktar helpdesk titta gärna under support och manualer längre ner på sidan.
-
Beställa dator
Digitaliseringsavdelningen hjälper dig att beställa dator som fungerar för just ditt ändamål.
-
Skapa en ny e-tjänst
Genom att använda en gemensam process med tydliga roller och obligatoriska moment gör vi arbetet så smidigt och effektivt som möjligt.
-
Skriva ut – säkra utskrifter
Du som ska göra säkra utskrifter ska använda Followme-funktionen.
-
IT-säkerhet och informationssäkerhet
Så här bidrar du som medarbetare till att skydda kommunens information och IT-miljö.
-
Byt lösenord
Här byter du lösenord till ditt konto som är kopplat till din anställning.
Support och manualer
Komma åt e-post och Teams utomlands
Om du ska åka utomlands och behöver få åtkomst till Microsoft 365 (bl.a. e-post och Teams) behöver du meddela helpdesk@tomelilla.se. Detta gäller oavsett land du ska besöka utanför Sverige.
När du är tillbaka i Sverige meddelar du helpdesk igen så återställer de rättigheterna. Detta är ett sätt att skydda våra konton från dataintrång.