Få hjälp med IT
Få hjälp med olika IT-system, e-post, utskrifter eller att beställa dator. Kontakta helpdesk för IT-support.
All IT-support skall gå genom vår helpdesk. Ring 8001 (externt 0417-180 01) eller mejla oss till helpdesk@tomelilla.se. Innan du kontaktar helpdesk titta gärna under support och manualer längre ner på sidan.
-
Beställa dator
Digitaliseringsavdelningen hjälper dig att beställa dator. Beställningen måste godkännas av din chef.
-
Byt lösenord
Här byter du lösenord till ditt konto som är kopplat till din anställning.
-
Skapa en ny e-tjänst
Genom att använda en gemensam process med tydliga roller och obligatoriska moment gör vi arbetet så smidigt och effektivt som möjligt.
-
Skriva ut – säkra utskrifter
Du som ska göra säkra utskrifter ska använda Followme-funktionen.
Support och manualer
Komma åt e-post och Teams utomlands
Om du ska åka utomlands och behöver få åtkomst till Microsoft 365 (bl.a. e-post och Teams) behöver du meddela helpdesk@tomelilla.se. Detta gäller oavsett land du ska besöka utanför Sverige.
När du är tillbaka i Sverige meddelar du helpdesk igen så återställer de rättigheterna. Detta är ett sätt att skydda våra konton från dataintrång.