Raindance och leverantörsfakturor
Raindance är det system kommunen använder för att hantera leverantörsfakturor.
En leverantörsfaktura är en faktura som en leverantör skickat till kommunen. Alla leverantörsfakturor ska skickas som e-fakturor.
En leverantörsfaktura ska ha tre olika attester, mottagningsattest, granskningsattest och beslutsattest. Även beställningar ska attesteras.
Bifoga alltid kvitton i Raindance för fakturor från exempelvis matvarubutiker, bensinstationer och betalkort när du mottagningsattesterar eller granskar. Det gäller framförallt fakturor som inte innehåller detaljer på vad som har köpts, och där du fått ett kvitto eller kvittokopia när du gjorde inköpet.
Manualer till Raindance
Här har vi samlat lathundar för hur du hanterar fakturor, beställer varor och hanterar lösenord i Raindance. Behöver du mer hjälp kontaktar du gemensam administration genom att mejla till ekonomi@tomelilla.se eller genom att ringa till 0417-182 31.
Leverantör – attestant
Kundreskontra
Kontera utbildning, representation och konferens
Under FAQ om ekonomi och fakturor hittar du information om hur du konterar utbildning, representation och konferens.
Lösenord
Har du glömt ditt lösenord kontaktar du gemensam administration genom att mejla till ekonomi@tomelilla.se eller att ringa till 0417-182 31.
Efter cirka 6 månader kommer det automatiskt upp en ruta för byte av lösenord. Du skriver in det gamla lösenordet och sen det nya.
Vill du ändra ditt lösenord går du in under mina inställningar och väljer användare. Där skriver du in ditt gamla lösenord och sedan ditt nya.

