Raindance och leverantörsfakturor

Raindance är det system kommunen använder för att hantera leverantörsfakturor.

En leverantörsfaktura är en faktura som en leverantör skickat till kommunen. Sedan den 1 april 2019 gäller att leverantörsfakturor ska skickas som e-fakturor. Endast avtal som tecknades före detta datum, och som i avtalet inte har krav på sig att skicka e-fakturor, får skicka pappersfakturor eller pdf-fakturor. Alla andra måste skicka e-fakturor.

En leverantörsfaktura ska ha tre olika attester, mottagningsattest, granskningsattest och beslutsattest. Även beställningar ska attesteras.

Här har vi samlat lathundar för hur du hanterar fakturor, beställer varor och hanterar lösenord i Raindance. Behöver du mer hjälp kontaktar du gemensam administration genom att mejla till ekonomi@tomelilla.se eller genom att ringa till 0417-182 31.

→ Ansök om behörighet i Raindance Länk till annan webbplats. (Välj "logga in som handläggare")

Manualer till Raindance

Leverantör ­– attestant

Kundreskontra

Kontera utbildning, representation och konferens

Under FAQ om ekonomi och fakturor hittar du information om hur du konterar utbildning, representation och konferens.

Lösenord

Har du glömt ditt lösenord kontaktar du gemensam administration genom att mejla till ekonomi@tomelilla.se eller att ringa till 0417-182 31.

Efter cirka 6 månader kommer det automatiskt upp en ruta för byte av lösenord. Du skriver in det gamla lösenordet och sen det nya.

Vill du ändra ditt lösenord går du in under mina inställningar och väljer användare. Där skriver du in ditt gamla lösenord och sedan ditt nya.

Toppmenyn i Raindance. De tre översta flikarna är inkorgen, frånvaro och användare.